مشاوره تضمینی سئو چیست

مشاوره تضمینی سئو یکی از مناقشه‌برانگیزترین مباحث میان متخصصین بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. شاید پیش از این شنیده باشید که تضمین در سئو، معنایی ندارد. خیلی از افراد مطرح در سئو، اعتقاد دارند که ما نمی‌توانیم در مورد نتایج خدمات بهینه سازی خود، تضمینی ارائه دهیم. موضوعی که حتی خود من هم تا یک سال و اندی پیش به آن اشاره و حتی تأکید می‌کردم. با این حال، باید گفت که خیلی از شرکت های سئو حرفه‌ای در حال حاضر، ارائه مشاوره سئو تضمینی را در لیست خدمات خود دارند.

اما چرا از ابتدا مشاوره تضمینی سئو به عنوان کاری نشدنی عنوان شد؟ دلیل این موضوع را می‌توان در چندین محور خلاصه کرد. نخستین دلیل، آپدیت‌های مداوم گوگل روی الگوریتم‌ها و حتی هسته موتور جستجوی خود است. به همین دلیل، ممکن است سایتی که تا دیروز از سوی گوگل، به عنوان یک سایت خوب شناخته می‌شد، امروز دیگر واجد این شرایط شناخته نگردد. همچنین موارد زیر را هم باید در امتناع بسیاری از مشاوره تضمینی سئو مؤثر دانست:

  • رقبای قدرتمند و رقابت سنگین در کلیدواژه‌های پرطرفدار
  • بهینه نبودن ۱۰۰٪ای محتواهای مورد استفاده در داخل یا خارج سایت
  • مشکلات فنی وب سایت‌ها، اعم از مشکلات هاست یا کدنویسی خود سایت

یعنی شما می‌توانید رتبه یک گوگل را تضمین کنید؟

اگر بخواهم به شکل خلاصه به این سوال پاسخ بدهم، باید بگویم که «بله؛ اما تحت شرایطی که تضمین من به آن‌ها بستگی دارد»

چرا باید به ادعای تضمین سئو اعتماد کرد؟

خیلی ساده است! کافیست به قسمت نمونه کار مراجعه، و کلمات بی‌اندازه دشواری که ظرف مدتی کوتاه و با روش‌های کلاه سفید و کلاه خاکستری در آن‌ها کسب رتبه کرده‌ام را مشاهده کنید! کلماتی مثل «عمل بینی»، «لپ تاپ»، «خرید لباس کار»، «تیشرت»، «خرید تتر» و موارد متعدد دیگر. در واقع سئو واقعا ساده است!

پس در شرایطی که ما نمی‌توانیم بر تمام متغیرهای موجود کنترلی داشته باشیم، چگونه می‌توان مشاوره تضمینی سئو ارائه کرد؟ باید گفت که مشاوره تضمینی سئو به معنی قبول تمام و کمال مسئولیت در قبال نتایج به دست آمده، فارغ از هر گونه پیش شرط و یا تبصره‌ای است. این مسئولیتی است که من و تیمم، داوطلبانه در قبال نتایج کار، صرف‌نظر از شرایط دشوار قبول می‌کنیم. با این حال برخی ممکن است از این کار و قبول مسئولیت تعجب کرده و یا حتی آن را غیرصادقانه بدانند.

حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا چنین مسئولیتی را قبول و چنین خدمتی را داوطلبانه برای مشتریان ارائه می‌کنم؟ برای درک این موضوع کافیست تا چند لحظه بیشتر با من همراه باشید. من سعید حسن آبادی هستم، متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ.

خدمات سئو سایت تضمینی

وظایف مشاور حرفه ای سئو سایت

در مشاوره تضمینی سئو هدف ما از ارائه تضمین، ایجاد حس اطمینان خاطر و اعتماد متقابل از سوی کارفرما است. به عنوان مشاوره سئو سایت ارائه دهنده‌ی این گونه خدمات، من این وظیفه را دارم که در مدت مد نظر، نه تنها به شاخص‌های کلیدی عملکردی (KPI) های مشخص شده دست یابم؛ بلکه به صورت زنده، کارفرما را در جریان کارهای انجام شده قرار دهم. گفتنیست بسیاری از این تعهدات از همان ابتدا و در طول مشاوره تلفنی سئو به اطلاع مشتری می‌رسد.

اعتماد به تضمین مشاوره بهینه سازی موتور جستجو

با این حال، ممکن است برخی به دلیل صحبت‌هایی که در این حوزه از دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، نسبت به تضمین در سئو دید چندان مثبتی نداشته و آن را غیرممکن بدانند. در پاسخ به این عزیزان باید چند نکته را یادآور شد.

نخست این که تضمینی که به شما ارائه می‌شود، بر اساس تجربیات و نتایجی است که تا کنون به همراه تیم‌ام به دست آورده‌ام. در حال حاضر این افتخار را دارم که بگویم تا کنون حتی یک بار هم در کسب نتایجی که انتخاب کرده‌ایم، ناکام نبوده‌ایم.

از سوی دیگر این موضوع نیز شایان اشاره است که حتی در صورت بروز مشکلات غیرقابل پیش بینی من، تمام مسئولیت آن را به عهده گرفته و تمامی وجه دریافتی را بازخواهم گرداند. تمامی این توافقات در متن قرارداد بین طرفین ذکر شده و کاملا رسمی و تعهدآور خواهد بود.

سئو تضمینی چیست؟

مشاوره تضمینی سئو چگونه واقعیت می یابد؟

حال شاید برخی بپرسند در رقابتی که بسیاری از حریفان قدر در حال رقابت بوده و اصولا، رفتار موتور جستجو برای سازندگان آن نیز کاملا پیش بینی شده نیست، ما چطور می‌توانیم در آن تضمینی برای کسب نتایج ارائه دهیم. در پاسخ باید گفت که دلیل این امر در دو محور قابل بررسی است:

  • نخست، اطمینان ما به توانایی‌ها و قدرت تیمی است که در طی تمام این سال‌ها، موفق شده است تا درکی عمیق از نحوه رفتار موتور جستجو و الگوریتم‌های آن به دست آورد.
  • با این حال، نکته‌ی دومی که باید در توضیح تضمین داشتن سئو در نظر داشته باشیم، این است که اصولا طرح سوال به این صورت دچار نوعی خطا در درک موضوع است. در واقع باید گفت که مسلما کارهایی که هر تیم مشاوره حرفه ای سئو انجام می‌دهد، چه کم و چه زیاد در نهایت نتایجی را در بر خواهد داشت.

بنابراین، نباید به صرف این که از سوی برخی از آژانس‌های تبلیغاتی تضمینی برای سئو ارائه نمی‌گردد، آن را کاملا غیر قابل تضمین دانست. با انتخاب درست مشاور سئو می‌توانید اطمینان داشته باشید که در کسب اهداف مد نظر خود، موفق خواهید بود!

سئو سیاه برای تضمین کسب رتبه: خط قرمز من

اما اگر به دانستن نکات تخصصی و جزئی در مورد نحوه انجام استراتژی سئو من علاقه دارید، میتوانم به شما خلاصه‌ای در مورد آن ارائه کنم. به طور خلاصه، من هیچ وقت از متدهای سئو سیاه برای کسب رتبه استفاده نمی‌کنم؛ زیرا حتی در صورت موفقیت، چنین نتیجه‌ای نقش بر آب است. گوگل همواره در حال بهبود الگوریتم است و با لو رفتن تکنیک سیاه می‌تواند به ما صدماتی جبران ناپذیر وارد کند.

با این حال به دلایلی ممکن است از برخی روش‌های کلاه خاکستری با رعایت نکات لازم استفاده کنم. ملا رپرتاژ خبری آگهی یکی از روتینهای من برای لینک سازی خارجی است. همچنین می‌توانیم نکات و تکنیک‌های خاصی را در لندینگ سایت اعمال کنیم که با وجود عدم منع از سوی گوگل، تنها با هدف ارضای پارامترهای سنجش ماشین در سایت از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید محتواهای وبلاگ مجله سایت من را دنبال کنید.

۲ دیدگاه

  • ضمن سلام و خسته نباشید به شما سوالی داشتم. آیا در متن قرارداد هم می توانیم تا موضوع تضمین را ذکر کنیم؟ ضمنا علاقه داشتم بدانم که در صورت فسخ قرارداد در صورت عدم تفاهمات میان طرفین جزییات به چه صورت خواهد بود؟

    • سلام. بله تمامی قراردادهای ما به صورت تضمینی تدوین می‌شوند. در مورد جزئیات باید به صورت مستقیم با یکدیگر صحبت کنیم. از طریق ایمیل با شما در ارتباط خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با ما تماس بگیرید ۰۹۳۷۵۹۵۹۹۴۳