کمپین تبلیغات گوگل

کمپین تبلیغات گوگل

کمپین تبلیغات گوگل ادز یکی از راه‌هایی است که در کوتاه مدت می‌تواند بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را به همراه بیاورد. البته ROI تنها شاخص کلیدی عملکردی نیست که با تبلیغات کلیکی می‌تواند افزایش پیدا کند. با خرید یک کمپین تبلیغات گوگل ادز می‌توانید نرخ ترافیک، نرخ تبدیل، رتبه در SERP و بسیاری دیگر از KPIهای خود بهبود ببخشید.

من سعید حسن آبادی هستم. مشاور سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ برای کسب کارهای آنلاین. در این مقاله قصد دارم یکی از مهمترین و مفیدترین خدمات دیجیتال مارکتینگ گوگل، یعنی گوگل ادوردز را به شما معرفی و نحوه کار با آن را آموزش دهم.

کمپین تبلیغاتی گوگل ادز چیست

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یا کمپین تبلیغات گوگل ادز به نامهای مختلفی شناخته می‌گردند. این اسامی ممکن است شامل گوگل ادوردز، تبلیغات کلیکی و یا PPC شناخته گردند. با این حال تمامی این اسامی معنای واحدی را دارند. شما حتما تا کنون، با نتایج غیرارگانیک در صفحه نتایج گوگل برخورد کرده‌اید. این نتایج، عبارت [AD] را در کنار نتیجه خود می‌بینند.

معنی این نشانه آن است که این نتیجه، کاملا انتخاب گوگل نبوده و مالک دامنه برای حضور در آن قسمت مقادیری را هزینه کرده است. این دقیقا بر خلاف نتایج ارگانیک می‌باشد که با کمک مشاوره سئو سایت به دست آمده است.

دنبال کردن اهداف کمپین تبلیغات گوگل ادز

یکی از مهمترین مواردی که باید در تبلیغات کلیکی گوگل در نظر گرفت، اهمیت بهینه سازی تجربه مشتری و نرخ های تبدیل یا Conversion Rate آن‌ها است. بدیهی است که هیچ کس نمی‌خواهد پس از صرف هزینه برای افزایش ترافیک خود، به هیچ یک از اهداف تعیین شده دست پیدا نکند.

به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از خرید کمپین تبلیغات گوگل ادز، برای بهینه سازی صفحه فرود خود تدابیر لازم را مهیا کنید. در این مسیر می‌توانید از راهکارهایی مانند تست A/B و یا حتی، مشورت با متخصص مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید. با این حال اگر قصد دارید تا به تنهایی کمپین تبلیغاتی خود را اداره نمایید، سعی خواهم کرد تا در امکان اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما قرار دهم.

انواع کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز

درج آگهی رایگان در صفحه اول گوگل

در اینجا بد نیست تا به برخی از مزیت‌ها و نقاط ضعف کمپین تبلیغات گوگل ادز نیز اشاره کنیم. مهمترین مزیتی که تبلیغات کلیکی PPC دارند، زمان کوتاه رسیدن به موفقیت در آن‌ها است. این در حالی است که در سئو، ما شاید نیاز داشته باشیم تا ماه‌ها برای کسب نتایج خوب در انتظار باقی بمانیم.

به همین علت، سئو در پروژه‌هایی که به سرعت نتیجه کسب کنیم، مفید تلقی نمی‌شود. با این حال، سئو دارای مزیتی است که کمپین تبلیغات گوگل ادز از آن بی‌بهره است. این مزیت، درج رایگان لینک شما در صفحه نتایج می‌باشد.

آموزش جامع ساخت کمپین گوگل ادوردز برای سایت

برای ساخت یک کمپین تبلیغات گوگل ادز کافیست تا به آدرس ads.google.com وارد شوید. در این مرحله نیازمند آن خواهید بود تا نوع کمپین و هدفتان از ساختن آن را مشخص کنید. مهمترین انواع کمپینی که رد حال حاضر توسط گوگل قابل ارائه می‌باشند، به شرح زیر است:

  • کمپین شبکه سرچ یا جستجو – Search Network Campaigns
  • کمپین شبکه دیسپلی یا نمایشی – Display Network Campaigns
  • کمپین شاپینگ – Shopping Campaign
  • کمپین ویدیویی – Video Campaigns
  • کمپین اپلیکیشن – App Campaigns

همچنین در مراحل بعدی، باید سایت مورد نظر، گستره‌ی تبلیغات فراتر از serp و مدت زمان انجام کمپین را مشخص کنید. همچنین زبان و محدوده جفرافیایی کمپین تبلیغات کلیکی و بودجه خود را نیز مشخص خواهید کرد. دلیل تحدید بودجه، در ماهیت تبلیغات ppc نهفته است. در این تبلیغات، در صورت هر بار کلیک، از مبلغ شما مقدار مشخصی کسر خواهد شد.

پرداخت هزینه کمپین تبلیغات گوگل ادوردز

در حال حاضر به دلیل تحریم‌های مختلف، بسیاری از خدمات دیجیتال مارکتینگ گوگل برای کشور ایران قابل ارائه نیست. با این حال، آژانس‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌توانند با راهکارهایی که در اختیار دارند، این محدودیت‌ها را دور زده و با دریافت هزینه کمپین تبلیغات گوگل ادوردز، برای شما کمپین PPC مورد نیازتان را فراهم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی معرفی شده در صفحه تماس با من استفاده کنید.

۲ دیدگاه

  • من دیدم که بعضی وقت‌ها برای نتایج کلیکی سئو آنتی کمپین تشکیل میدهند. یعنی یک ربات شروع می کنه روی نتایج اد کلیک کردن تا بودجه تبلیغاتی تموم بشه. به نظر شما باید برای مقابله با این تاکتیک چه کاری کرد؟

    • این موضوع نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است. با این وجود، راه‌های تکنیکال خاصی برای مقابله با این موضوع وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با ما تماس بگیرید ۰۹۳۷۵۹۵۹۹۴۳